3 redenen om jouw personeel professioneel vast te laten leggen
Portretfotografie personeel
Professionaliteit
Als bedrijf wil je je onderscheiden. Een van de manieren om dit te realiseren is goede portretfotografie van jouw personeel. Als potentiële klanten met jou een afspraak willen, zullen eerst jouw website bekijken of jouw LinkedIn profiel. De eerste indruk die je hier maakt is bepalend! Dus wil je professioneel overkomen? Plaats dan geen vakantiefoto bij je profielfoto, maar een professionele portretfoto.
Uniformiteit
Als onderneming wil je je als 1 team profileren. Dit straalt kracht, eenheid en vertrouwen uit! En met krachtige en betrouwbare ondernemingen willen mensen samenwerken. Bij een professionele portret fotoshoot kun je er voor kiezen om alle medewerkers voor een grijze, witte of zwarte wand te fotograferen. Bedenk wel dat meer bedrijven hun personeel voor een grijze, witte of zwarte wand hebben laten fotograferen. Als jouw personeel deze foto op LinkedIn plaatst, is het verschil met een persoon die bij een concurrent werkt mogelijk heel klein. Een mooi en creatiever alternatief is om al jouw personeel voor een originele achtergrond te fotograferen die kenmerkend is voor jullie interieur, pand, of huiskleuren. Door een achtergrond toe te voegen die herkenbaar is voor jouw bedrijf voeg je iets extra’s toe. Als jouw personeel deze foto ook op LinkedIn gebruikt wordt een link gelegd tussen het personeel en jouw bedrijf. Door een herkenbare achtergrond te gebruiken die te relateren is aan jouw bedrijf draag je het ’teamgevoel’ nog sterker uit.
Zichtbaarheid
Door Corona is de mogelijkheid om thuis te werken bij veel bedrijven in een stroomversnelling terecht gekomen. Het personeel van bedrijven die nog niet ‘om’ waren, moesten toch mee in deze nieuwe ontwikkeling. Maar hoe doe je dat met collega’s die nieuw in dienst zijn? Hoe krijg je een gevoel bij deze medewerker van wie je de stem misschien alleen maar aan de telefoon te horen krijgt? Ook dan is het fijn om een goed beeld te hebben van collega’s aan de andere kant van de lijn. Een professionele goed zichtbare portretfoto op het intranet, Zoom of chatprogramma heeft dan veel meer waarde dan een “grappige” avatar of het logo van zijn of haar favoriete voetbalclub.